cuvinte mici (23) înger (4) jurnal 2010 (77) jurnal 2011 (64) jurnal 2012 (20) mtc (1) pâine (8)

Tuesday 9 February 2010

O viaţă publică

nu poate să meargă normal, ţopăie, dansează, se mişcă ca pe catwalk; de obicei vorbeşte singură, râde, şi nu priveşte niciun trecător în ochi; se îmbracă modern, îşi face singură brăţări, cercei, broşe, se vopseşte, îşi aranjează părul, îşi face unghiile; stă câteodată ore întregi nemişcată în lumea ei, lângă un copac; când caută în gunoi e jovială şi plină de energie, iar când se duce după ghenă să mănânce împreună cu ceilalţi homles, e prietenoasă şi grijulie; credeam că e dusă cu pluta, dar când am vorbit cu ea toţi boii îi erau acasă: dorm aici lângă copacul ăsta, am o plapumă groasă, când e frig mă bag în canal... nu, n-am copii, ce idee, cum să am eu copii... aşa m-am născut cu un ochi albastru şi unul maro, cum se numeşte? ceacâră? o să ţin minte... dar tu nu vrei nişte cuţite? ţi le dau gratis! păi de unde să le am, mi le aduc oamenii să le vând să mai fac şi eu un ban... astea mi le-am făcut singură că-mi place să împletesc, îţi plac? sunt colorate... construcţia asta din beţe? nu-i o construcţie, nu-i zice aşa, e doar o căsuţă pentru pisoi, ştii că sunt trei pisoi acolo după bloc? când or să crească îi aduc să se joace aici, le-am pus şi un ghem de aţă, dar mai am de lucrat la ea ca să n-o răstoarne... când mai treci pe aici să vii s-o vezi... hai să-ţi dau un borcan cu murături! ai? ce păcat...să mai vii...

n-am văzut-o niciodată cu punga la gură, dar sigur se ajută cumva; altfel cum poate fi ea atât de veselă în timp ce eu sunt atât de serioasă? atât de uşoară şi fără griji, iar eu atât de apăsată? de ce e ea atât de radioasă şi eu atât de jalnică? de unde are atâta linişte în ea, iar eu atâta luptă-n mine? atâta plăcere de a se aranja, iar eu atâta dezinteres...

dar poate-o să aflu în curând

2 comments:

  1. Poate ca e saraca cu duhul (ala al mindriei) si-atunci poate sa-l primeasca pe Duhul Cel de Sus.

    ReplyDelete
  2. da, poate...tare imi doresc asta

    ReplyDelete